výchovné drama a citlivé dívky

Ing. Pavel Němeček
KATEGORIE DIVADLO >> Dramatická výchova

Foto

Absolvent Vysoké školy ekonomické v Praze a rozšiřujícího studia dramatické výchovy DAMU Praha
Více než 20 let se věnuje divadelní tvorbě a dramatické výchově. Dlouholetý lektor a ředitel Sdružení D. Je externím pedagogem výchovné dramatiky a oboru fundraising na Pedagogické fakultě UP. Je autorem a spoluautorem programů Drama s Linkem, Kelly a Anna a Na jednom prkně. Od roku 1993 vede semináře výchovné dramatiky pro pedagogickou i nepedagogickou veřejnost. Zaměřuje se také na využití výchovné dramatiky v práci s dětmi v dětských domovech. Od roku 2002 je také konzultantem a koučem v oblasti fundraisingu, strategického plánování a vedení týmů v neziskových organizacích.
Je porotcem krajských i národních divadelních přehlídek, lektorem regionálních i celostátních seminářů.

ZASLAT DOTAZ ODBORNÍKOVI >>
ODBORNÍKEM DŘÍVE ZODPOVĚZENÉ DOTAZY >>


ZEPTALI JSTE SE

Dobrý den.
Pracujeme u nás ve škole hodně metodami výchovného dramatu a u některých závažnějších témat se stává, že některé citlivější dívky ho prožívají hodně osobně. Naposledy u tématu, kdy jsme řešili anorexii a sebepoškozování se vytvořila skupina “plačících”. V čem je problém? V přístupu nebo v samotném programu?


ODBORNÍK ODPOVÍDÁ

To je těžká odpověď, pokud Váš program a metodu neznám, neviděl jsem ji. O jakou věkovou skupinu se jedná? Má kolektiv a speciálně skupina, kterou popisujete nějaké speciální výchovné a vzdělávací potřeby? Obecně programy, které mají předcházet anorexii a sebepoškozování jsou určitě na místě, ale jedná se o to v jaké v kontextu jsou prováděny a jak je také ošetřeno celkové klima třídy a přístup k děvčatům po programu.