rizikové chování

Mgr. Tereza Houšková
KATEGORIE DIVADLO >> Dramaterapie, zážitková pedagogika

Foto

Vystudovala speciální pedagogiku – dramaterapii na Univerzitě Palackého v Olomouci. Aktivně pracuje s ohroženými dětmi a rizikovou mládeží za pomoci prvků expresivních terapií (především dramaterapie a arteterapie) a přírody.
Aktuálně se nejvíce zabývá tématem Wilderness therapy (Terapie divočinou) a jejím působením na duševní rozvoj mladistvého. Společně se svými kolegy nyní vyvíjí koncept práce Terapie divočinou v českém prostředí (nejen) pro dospívající v náročné životní situaci.

ZASLAT DOTAZ ODBORNÍKOVI >>
ODBORNÍKEM DŘÍVE ZODPOVĚZENÉ DOTAZY >>


ZEPTALI JSTE SE

Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, co všechno by se dalo za alternativní přístupy využít na základní škole u dětí rizikovým chováním?


ODBORNÍK ODPOVÍDÁ

Dobrý den, dobrá otázka. Budu mluvit jen ze své vlastní zkušenosti, protože jistě by se našlo ještě mnoho dalších způsobů práce. U mladistvých s rizikovým chováním mám ověřené fungování za pomocí různých dramatických her, dále je velmi dobře možné využít prvky divadla Augusta Boala či pracovat v diskuzních (anonymních) kruzích. Velmi dobře také funguje jejich možná exprese přes arte či muziko techniky. Co je v této práci, ať už je to technika jakákoliv, nejdůležitější, je být otevřený a maximálně možně k žákům/ studentům upřímný. Být otevřen jejich názorům a připraven na témata, která pro ně mohou být důležitá a palčivá.
Snad jsem zodpověděla vaši otázku dostatečně. Pokud by vás zajímali nějaké konkrétní techniky neváhejte se ptát.