VÝCHOVNĚ – DRAMATICKÉ PROGRAMY – VELIKOST SKUPINY

Ing. Pavel Němeček
KATEGORIE DIVADLO >> Dramatická výchova

Foto

Absolvent Vysoké školy ekonomické v Praze a rozšiřujícího studia dramatické výchovy DAMU Praha
Více než 20 let se věnuje divadelní tvorbě a dramatické výchově. Dlouholetý lektor a ředitel Sdružení D. Je externím pedagogem výchovné dramatiky a oboru fundraising na Pedagogické fakultě UP. Je autorem a spoluautorem programů Drama s Linkem, Kelly a Anna a Na jednom prkně. Od roku 1993 vede semináře výchovné dramatiky pro pedagogickou i nepedagogickou veřejnost. Zaměřuje se také na využití výchovné dramatiky v práci s dětmi v dětských domovech. Od roku 2002 je také konzultantem a koučem v oblasti fundraisingu, strategického plánování a vedení týmů v neziskových organizacích.
Je porotcem krajských i národních divadelních přehlídek, lektorem regionálních i celostátních seminářů.

ZASLAT DOTAZ ODBORNÍKOVI >>
ODBORNÍKEM DŘÍVE ZODPOVĚZENÉ DOTAZY >>


ZEPTALI JSTE SE

Dobrý den,
rád bych se dozvěděl, zda Je vhodné spojovat třídy žáků se SVP na výchovně-dramatické programy realizované v naší škole odbornou institucí? Jaká je optimální velikost takové skupiny?


ODBORNÍK ODPOVÍDÁ

Dobrý den,
Stejně jako ve vlastní výuce. Pro dosažení žádané úrovně vzdělávacího cíle je rozhodující, jak jsou žáci připraveni koncentrovat se na výchovně – dramatický program a jaký je jejich potenciál kooperace. Pro tento typ programů je sice vhodné pracovat se skupinami 10 – 15 žáků, což předpokládám je větší počet žáků, než v běžné třídě, ale zvyšujete riziko dekoncentrace. Záleží také na stupni a formě postižení a počtu žáků s vyšším stupněm handicapu. Nejlepší je to vyzkoušet a vyvodit z toho závěry. Domnívám se, že dojdete k závěru, že optimální je pracovat s běžnou třídou, kde jsou žáci na sebe zvyklí.