inspirace do VV

PaedDr. Petr Hanák, Ph. D.
KATEGORIE VÝTVARNÁ VÝCHOVA >> Metodika VV a HV u žáků se SVP

Foto

Pracuje již 32 roků v oblasti vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Podílel se na tvorbě řady metodik a kursů v oblasti arteterapie, muzikoterapie, canisterapie a dalších intervenčních technik pro tuto cílovou skupinu. Pracuje na pozici ředitele Ibsenky Brno – školy určené pro žáky s potřebou vyšší podpory z důvodů zdravotního postižení a ředitele speciálně pedagogického centra. Podílel se a podílí se na realizaci projektů podporovaných pro oblast OPVK a OPVVV. Lektoruje v kursech organizovaných SSS Brno, NÚV Praha a podílí se také na výuce studentů na PdF UP Olomouc.

ZASLAT DOTAZ ODBORNÍKOVI >>
ODBORNÍKEM DŘÍVE ZODPOVĚZENÉ DOTAZY >>


ZEPTALI JSTE SE

Dobrý den, mám dotaz: chtěla bych v rámci VV a pracovních činností (6. ročník) zrenovovat židle ve třídě. Měla bych představu, že každý žák bude pracovat dle vlastní fantazie. Mohl by jste mi doporučit postup a hlavně jaké barvy by byly nejvhodnější?


ODBORNÍK ODPOVÍDÁ

Dobrý den, pro váš dotaz, který je ryze praktický, navrhuji toto řešení: – židle omýt jarovou barvou, v nutných případech obrousit, stačí smirkovým papírem. Použít balakrylové barvy 1 – 2 nátěry bílým odstínem a teprve po důkladném zaschnutí další odstíny. Pokud si budou žáci tvořit i vlastní motivy, doporučuji předkreslit tužkou.

Po dokončení, nechat i několik dnů zaschnout ( i když balakryl schne rychle) a natřít 1-2 vrstvami bezbarvého laku (např. Balakryl Uni lesk), lze použít i lak mat nebo lak spray. Přeji hodně praktických úspěchů s vašimi žáky.