KERAMICKÁ HLÍNA

PaedDr. Petr Hanák, Ph. D.
KATEGORIE VÝTVARNÁ VÝCHOVA >> Metodika VV a HV u žáků se SVP

Foto

Pracuje již 32 roků v oblasti vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Podílel se na tvorbě řady metodik a kursů v oblasti arteterapie, muzikoterapie, canisterapie a dalších intervenčních technik pro tuto cílovou skupinu. Pracuje na pozici ředitele Ibsenky Brno – školy určené pro žáky s potřebou vyšší podpory z důvodů zdravotního postižení a ředitele speciálně pedagogického centra. Podílel se a podílí se na realizaci projektů podporovaných pro oblast OPVK a OPVVV. Lektoruje v kursech organizovaných SSS Brno, NÚV Praha a podílí se také na výuce studentů na PdF UP Olomouc.

ZASLAT DOTAZ ODBORNÍKOVI >>
ODBORNÍKEM DŘÍVE ZODPOVĚZENÉ DOTAZY >>


ZEPTALI JSTE SE

Dobrý den pane doktore,

zajímal by mě Váš názor na práci s keramickou hlínou u žáků v ZŠ. Využívat klasickou keramickou hlínu pro modelování nebo šamotovou? A z toho plyne 2.otázka – stačí pouze jeden výpal, když se nebude výrobek po 1. výpalu glazovat?

Děkuji Vám za odpověď a byla bych moc ráda, kdyby jste připojil nějaký příklad z praxe.

Přeji krásné dny .

Denisa Musilová


ODBORNÍK ODPOVÍDÁ

Vážená paní Musilová, milá kolegyně, k vaší dvojotázce sděluji:
1. výpal – jedná se o výpal bez glazur, tzv. “přežah” na teplotu do 1000°°, většinou 900 °

2. výpal – povrch výrobků se opatří glazurou, tudíž vzniká jednak estetický efekt a jednak činí povrch nepropustným.

Z tohoto důvodů je důležitý i 2. výpal. Pouze v případě. kdy se jedná o drobné ozdoby, zápichy atd. a mají mít funkci pouze “přírodní “doplněk do květináčů, na větve atd, je možné využít jen 1 výpal. K tomu však klidně poslouží i samotvrdnoucí hmota.

Hezký den přeje Petr Hanák