netradiční výtvarné techniky

PaedDr. Petr Hanák, Ph. D.
KATEGORIE VÝTVARNÁ VÝCHOVA >> Metodika VV a HV u žáků se SVP

Foto

Pracuje již 32 roků v oblasti vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Podílel se na tvorbě řady metodik a kursů v oblasti arteterapie, muzikoterapie, canisterapie a dalších intervenčních technik pro tuto cílovou skupinu. Pracuje na pozici ředitele Ibsenky Brno – školy určené pro žáky s potřebou vyšší podpory z důvodů zdravotního postižení a ředitele speciálně pedagogického centra. Podílel se a podílí se na realizaci projektů podporovaných pro oblast OPVK a OPVVV. Lektoruje v kursech organizovaných SSS Brno, NÚV Praha a podílí se také na výuce studentů na PdF UP Olomouc.

ZASLAT DOTAZ ODBORNÍKOVI >>
ODBORNÍKEM DŘÍVE ZODPOVĚZENÉ DOTAZY >>


ZEPTALI JSTE SE

Vážený pane doktore,

zajímal by mě Váš názor na využívání netradičnch výtvarných technik v předmětu VV. Mám na mysli smaltování, malbu na hedvábí, na textil, decoupage, aranžování aj.? Nebo jste zastáncem klasické malby a kresby? Co preferujete v hodinách VV?

Děkuji za Vaše názory


ODBORNÍK ODPOVÍDÁ

Vážená kolegyně, jsem bytostně zastáncem alternativ ve všem, nic není univerzální, nic není dogma. Myslím, že podobně jako u zooterapií, kde jsou vhodná téměř všechna zvířata /zde záleží na vztahu klientů, žáků k jednotlivým druhům/ tak i ve výtvarné výchově je vhodné měnit techniky, styly metody a formy práce. Určitě vaši kreativitu schvaluji.

Hezký den a hodně životní kreativity. Petr Hanák