METODY PRÁCE S ŽÁKEM SE SVP VE VÝTVARNÉ VÝCHOVĚ

PaedDr. Petr Hanák, Ph. D.
KATEGORIE VÝTVARNÁ VÝCHOVA >> Metodika VV a HV u žáků se SVP

Foto

Pracuje již 32 roků v oblasti vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Podílel se na tvorbě řady metodik a kursů v oblasti arteterapie, muzikoterapie, canisterapie a dalších intervenčních technik pro tuto cílovou skupinu. Pracuje na pozici ředitele Ibsenky Brno – školy určené pro žáky s potřebou vyšší podpory z důvodů zdravotního postižení a ředitele speciálně pedagogického centra. Podílel se a podílí se na realizaci projektů podporovaných pro oblast OPVK a OPVVV. Lektoruje v kursech organizovaných SSS Brno, NÚV Praha a podílí se také na výuce studentů na PdF UP Olomouc.

ZASLAT DOTAZ ODBORNÍKOVI >>
ODBORNÍKEM DŘÍVE ZODPOVĚZENÉ DOTAZY >>


ZEPTALI JSTE SE

Dobrý den pane doktore,

jsem učitelka výtvarné výchovy na ZŠ a v novém školním roce do mé třídy nastoupí chlapec se SVP. Chtěla bych se s Vámi poradit, jaké speciální metody doporučujete při práci s žákem, který má postižení horních končetin? Jak žáka zapojit do kolektivní práce ve třídě?

Děkuji Vám za odpověď

S pozdravem


ODBORNÍK ODPOVÍDÁ

Děkuji za váš dotaz.
V případě vašeho žáka velmi záleží  na tom o jaké zdravotní postižení se konkrétně jedná, jaký je rozsah tohoto postižení a dopad do grafomotorických činností. Doporučuji konzultovat ve speciálně pedagogickém centru, které má žáka v péči a požádat o konkrétní podporu. Z vašeho dotazu tato specifikace není zřejmá. Velmi oceňuji váš zájem o podporu žáka a věřím, že to zvládnete.
 Dále je vhodné seznámit se s odbornou literaturou, která pro tuto problematiku je k dispozici:
 
1.     Metodiku práce se žákem s TP pro učitele – http://spc-info.upol.cz/profil/?p=932 
2.     Metodiku práce se žákem s TP pro AP – http://spc-info.upol.cz/profil/?p=1120