Artefiletická lekce “Jako pod Lupou”

V rámci klíčově aktivity 2 proběhne ukázková hodina nesoucí název „Artefiletika“.
Součástí ukázkové hodiny bude nejen vhled do přímé umělecky či tvořivě zaměřené práce s různě znevýhodněnými žáky či klienty, ale také reflexe a odborný výklad náslechu účastníků s odborníkem.
Program je určen výhradně zástupcům partnerských škol, kterým byla zaslána osobní pozvánka.
Kapacita je omezena. Program proběhne pro dvě skupiny (dopolední od 9.00 a odpolední od 13.00).
Lektorka: V. Slavíková

 

Anotace ukázkové hodiny:

Téma: JAKO POD LUPOU

Věková skupina: 5 – 7 leté děti (a starší)

Velikost skupiny: 12 – 20 dětí

Koncepty: postava – osoba – skutečnost – fantazie – lupa – já – ty – kamarád

Dílčí cíle:

1. Uvědomění si vlastního těla
1. Osvojení si poznatků o těle a jeho zdraví, o pohybových činnostech a jejich kvalitě
2.1 Rozvoj komunikativních dovedností (verbálních i neverbálních) a kultivovaného projevu
2.2 Rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení
k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto
funkcí k úmyslným rozvoj a kultivace fantazie
2.2 Rozvoj tvořivosti (tvořivého myšlení, řešení problémů, tvořivého sebevyjádření)
2.2 Vytváření základů pro práci s informacemi
2.3 Rozvoj schopnosti sebeovládání
2.3 Rozvoj poznatků, schopností a dovedností umožňujících pocity, získané dojmy a prožitky vyjádřit
3. Vytváření prosociálních postojů (rozvoj sociální citlivosti, tolerance, respektu, přizpůsobivosti apod.)
3. Rozvoj kooperativních dovedností
4. Vytvoření povědomí o mezilidských morálních hodnotách
5. Vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách

Stručný popis činnosti:

Děti si prohlížejí „jako pod lupou“ obrázky jednotlivých částí těla – po chvilce reagují na pokyn učitelky, aby ukázaly, kde mají oči, nos ruce, …
Děti losují nebo se postupně s učitelkou domluví, kterou část lidského těla nakreslí.
Děti se mohou dohodnout, že některé části těla zkusí i obkreslit.
Každý si svou část těla vybarví, vystřihne a čeká na ostatní.
Společně sestavují z jednotlivých částí tělo „nového kamaráda“ nebo „kamarádky“, dotvářejí detaily.
Domlouvají se na jeho jménu, vlastnostech…

Reflektivní dialog:
„Jakou část těla sis vylosoval/a a v čem si myslíš, že je důležitá?“
„S čím jsi měl/a při tvoření největší práci? Jak sis poradil?“
„Z čeho máš největší radost?“
„Představ si, že postava ožila a přišla k nám, do naší skupiny – jak bys nového kamaráda/dku přijal/a? Co bys ho naučil…


nahrávám mapu....

Datum / čas
Date(s) - 10/04/2018
Celý den

Místo konání
MŠ Klubíčko Příbram

Kategorie